Sites en PR-m/k bør besøge hver dag

Laura Stegman har skrevet en interessant lille artikel “Web Sites a PR Professional Should Check Every Day”, hvor hun prøver at indkredse, hvilke websites en professionel PR-medarbejder bør besøge hver dag. Hun har lavet en lille rundspørge blandt kolleger i branchen, og så giver hun også sine egne bud.

Naturligvis er alle de websites, hun nævner, amerikanske, og ud over Twitter og Facebook er der nok ikke mange af dem, som en dansk PR-medarbejder ville besøge – i hvert fald ikke dagligt. Men hvad læser danske PR-folk så?

Nedenfor har jeg prøvet at liste de sites, som jeg besøger dagligt eller næsten dagligt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvad du læser dagligt, hvis du også arbejder med PR eller kommunikation.

Mit daglige fix:

www.dr.dk/nyheder – for det hurtige nyhedsoverblik og nogle gange Update

www.pol.dk – jeg foretrækker klart denne netavis’s layout frem for Berlingske.dk og JP.dk – synes bare, det er mere læsevenligt.

www.mediawatch.dk – en gang om dagen får jeg deres nyhedsbrev, og der er som regel altid en artikel eller to, som jeg klikker mig videre ind på og læser

www.markedsforing.dk – samme historie som med MediaWatch. Her er det dog lidt sjældnere, at jeg klikker mig videre til artiklerne. Men overskrifterne giver stadig lige et godt overblik. Faktisk har nyhedsbrevene fra MediaWatch og Markedsføring gjort, at jeg ikke så tit længere besøger Business.dk’s medie-sekstion, hvor jeg før var en trofast læser…

www.facebook.dk – dette er mere et socialt fix. Jeg bruger ikke Facebook til at holde mig orienteret om arbejdsrelevante ting.

www.ekstrabladet.dk/ferie – fagligt relevant for mit job og ofte er der en underholdende historie eller to, som man kan nyde ud på eftermiddagen.

Et svar til Sites en PR-m/k bør besøge hver dag

  1. Jeg besøger også næsten dagligt http://www.kommunikationsforum.dk. Men det er nu mest fordi, der ofte er nogle utroligt navlepillende diskussioner, som kan være meget sjovt.

    http://www.twitter.com er også ét sted jeg bruger. Jeg bruger primært Twitter til at sortere information. Hvis dem, jeg følger, synes noget er interessant, er jeg som ofte også interesseret.

    Jeg læser også erhvervsmedierne:
    http://www.business.dk
    http://www.epn.dk
    http://www.erhvervsbladet.dk

Skriv et svar

