Start snakken i kriminalindslag på DR Update

Det er ikke hver dag, man ser sig selv på tv. Men det var lidt min følelse, da jeg så dette indslag i dag fra DR Update om ulovlige indsamlinger på internettet. Indslaget handler om, at hvis man ikke politianmelder en indsamling, man starter fx på Facebook, så er det kriminelt. Og to steder i indslaget vises skærmbilleder fra min blog og fra en Google søgeresultatliste, hvorpå Start snakken! vises.

Det hænger sammen med, at jeg for noget tid tilbage bloggede om min veninde Charlotte Heje Haases indsamling til Støt Brysterne med overskriften “Start din egen indsamling til Støt Brysterne”.

Nu var Charlottes indsamling ikke privat men foregik via en officiel side lanceret af Kræftens Bekæmpelse. Og jeg gjorde trods alt ikke andet end at opfordre til at man støttede hende eller støttede kampagnen generelt, hvilket nok også er forklaringen på, at politiet ikke har banket min dør ned.🙂

Men det er da interessant at se, at omhyggelig tagging af en blogpost kan føre til den slags.

3 svar til Start snakken i kriminalindslag på DR Update

  1. Brian Bentzen siger:

    Godt gået – og til et godt formål.

    Knock knock:-)

  2. I guess this makes you “infamous”, right?

Skriv et svar

