Start snakken! er tilbage

Med sådan en overskrift har jeg virkelig dummet mig, hvis jeg ikke kan følge ordene op med handling…

Men skidt pyt! Start snakken! er hermed officielt tilbage efter 2½ måneds pause og nogle grundige overvejelser om, hvad bloggen skal og ikke skal handle om. Den lange pause var først og fremmest resultatet af et travlt efterår og vinter med lidt for meget arbejde. Men jeg havde også igennem længere tid følt, at jeg med projekter som “Ordbogen over sociale medier” havde forpligtet mig til at levere noget, som der i det daglige bare ikke blev tid til. Derfor blev det hurtigt forsømt.

Derfor er Start snakken! tilbage i en mere fokuseret version. Væk er “Who’s who of social media” siden. Og ordbogen bliver nu kun udbygget, når jeg falder over noget, jeg ikke kan lade være med at skrive om. Jeg lader dog de gamle opslag stå, da de kan være nyttig læsning for nogle besøgende.

Web 2.0 revolutionen som udeblev

Da jeg startede bloggen i april 2008 var jeg meget optaget af web 2.0, som så ud til at transformere hele verden omkring os. Den interesse har jeg til dels stadigvæk, men jeg er en del mere skeptisk i dag omkring, hvor hurtigt forandringerne vil slå igennem.

De første negative tegn viste sig – for mig – da Twitter fjernede muligheden (for størstedelen af europæerne) for at sms’e opdateringer for et halvt år siden. Det, der var stærkt på vej til at blive den vigtigste kommunikationskanal for hurtige statusopdateringer fra vennerne, blev bundet til at være online. Og hvis man er online, hvorfor så opdatere status på Twitter, når man kan opdatere sin status på Facebook, som mange flere bruger? Som en konsekvens heraf er jeg næsten aldrig på Twitter mere…

Finanskrisen har også sat sine spor på hastigheden hvormed web 2.0 har holdt sit indtog i danske virksomheders kommunikation. I foråret 2008 var der rigtig mange spændende tegn på, at store virksomheder havde tid, lyst og råd til at eksperimentere. Men med finanskrisen er virksomhedskommunikationen i høj grad skåret ned og gået ‘back to basics’.

Hvad så nu?

Jeg følger stadig udviklingen inden for digitale/sociale medier med interesse, men Start snakken!s fokus bliver fremover nok mindst lige så meget på generel PR og kommunikation. Jeg vil prøve at blive bedre til at kommentere mere jævnligt – selv hvis det kun bliver i mindre kommentarer og observationer og ikke altid i lange synspunkter og indlæg.

Til gamle læsere siger jeg: velkommen tilbage! og til de nye, der måtte komme til: velkommen til!

God fornøjelse!🙂

6 svar til Start snakken! er tilbage

  1. Jamen, så velkommen tilbage. Der er også alt for mange blogs, der handler om blogs, så god ide med det bredere perspektiv. Det vil jeg glæde mig til at følge med i.

  2. Jesper siger:

    Tak Jacob! Jeg ser også frem til at læse mere med på TaleGaver!

    mvh
    Jesper

  3. harning siger:

    Velkommen tilbage.😀 , og så vil jeg bare lige tillade mig at gøre opmærksom på
    dette mit seneste indlæg som muligvis kunne have din interesse. 😀

  4. Jesper siger:

    Hej Harning – tak skal du have! Det var et rigtig godt indlæg, som jeg har lagt en lang kommentar til.

    Glæder mig til at følge din blog fremover!

    Mvh
    Jesper

  5. Hej Jesper,

    rart at der er gang i din blog igen! Vil bare lige annoncere, at nu genopliver jeg også min😉

    Vh Janne

  6. Kristian Levring Madsen siger:

    Jeg troede du sagde, du var igang igen. Det er der nu ikke meget, der tyder på….

    For i øvrigt var du på tv i går. Eller din blog var. I et indslag på Tv2 News (mener jeg) om pengeindsamlinger på nettet – der er ulovlige, hvis de eksempelvis foregår på Facebook.

    I indslaget havde de googlet pengeindsamlinger eller noget lign. og kom frem til bla. dit blogindlæg om Kræftens bekæmpelse. Og det klikkede de på. De klippede dog væk, så vi aldrig nåede ind på selve bloggen. Men Start Snakken var det…. Måske dét kan inspirere dig.

    Håber du har det godt.

    K

Skriv et svar

