Hvem skal med på “Who’s who of Social Media?”

I et stykke tid har jeg tumlet med tanken om at lave en “Who’s who of Social Media” – en liste over alle de mennesker, man konstant ser refereret til i diverse blogposts, Twitter tweets, nyheder osv. osv.

Jeg har selv svært ved at huske engang imellem, hvem det liiige var, der opfandt “Web 2.0” eller “hvad hedder ham med de 10.000 venner på Twitter” eller “hende der skrev den der bog om…” Derfor har jeg tænkt mig at lave en lille liste med ultrakorte beskrivelser og et link til hver person. Måske også et billede, hvis jeg kan finde et. Teksterne bliver nok på engelsk, sådan at evt. udlændinge, der klikker sig frem til siden, også kan få glæde af den eller kommentere på den.

Men hvem synes DU, er de vigtigste navne inden for Social Media? Hvem så du gerne på listen? (om ikke andet så for at blive klogere på, hvem pokker de er :-)).

9 svar til Hvem skal med på “Who’s who of Social Media?”

  1. Kristian Levring Madsen siger:

    Er svaret ikke bare “Mig, mig, mig” – for er det ikke det, de sociale medier er og gør: Udstiller og profilerer mig, migselv, min faglighed og hele min identitet?

  2. Jesper siger:

    Mjo… men ikke desto mindre er der nogle navne, som går igen, synes jeg. Brian Solis – manden bag “PR 2.o” er fx en af dem, synes jeg.

    Hvis du betragter det som en “Web 2.0 Kanon”, hvem skulle så være med i den? Hvem er de vigtigste bidragsydere til hele kulturen og/eller teknologien?

    Mvh
    Jesper

  3. Hei Jesper,
    God ide, selv om det virker som en umulig oppgave. Burde kanskje begynne med en topp-5-liste, der folk nominerer? Her er mine personlige favoritter, i tillegg til Solis:
    – Chris Brogan
    – Robert Scoble
    – Todd Defren
    – Geoff Livingston
    – Jeremiah Owyang

  4. Hej Jesper et-eller-andet,
    du ku’ jo starte med dig selv. Lav en præsentation med de relevante oplysninger om dig selv😉
    vh Helle
    http://www.djh.dk/ejour/adm/01OmeJour.html

  5. Jesper siger:

    @ Fredrik Johnsen

    Hej Fredrik

    Tak for input! Ja, jeg er klar over, at det nok kan blive et evighedsprojekt, hvis man ikke sætter en vis standard for listens medlemmer.🙂

    Jeg har desværre ikke et afstemningsmodul på bloggen (som widget eller andet), men hvis folk “stemmer” i dette kommentarfelt, så kan vi måske se en tendens med tiden?

    Mvh
    Jesper

    @Helle Nissen Kruuse

    Kære Helle

    Tak for din kommentar. Jeg ved ikke lige, om jeg synes, det er passende at sætte mig selv ind i den sammenhænge – selv om jeg godt kan se din pointe i, at jeg bør starte med at skrive lidt om mig selv. Indtil videre har jeg bare syntes, at det var nok, at der var links til min Facebook, min LinkedIN, min K-forum profil og så lidt personlige oplysninger her på bloggen.

    Mvh
    Jesper (som hedder Andersen til efternavn)

  6. Hej Jesper

    Du kan nu fint lave en afstemning på en wordpress.com blog – tjek http://faq.wordpress.com/2008/06/18/how-to-add-polldaddy-polls/

  7. Jesper siger:

    Cool Christian – tak for tippet! Det må jeg lege med i weekenden.

    Mvh
    Jesper

  8. Jesper siger:

    Så – nu er siden i hvert fald oppe og køre med de to første navne, der lige faldt mig ind – Mark Zuckerberg og Tim O’Reilly.
    🙂 Jesper

  9. mortensaxnaes siger:

    Det er et meget svært spørgsmål og det er ekstremt subjektivt. Vi har alle vores preferencer, men et kig på Guy Kawasaki’s site Alltop.com, http://socialmedia.alltop.com/ som giver et hurtigt overblik over de vigtigste sider og personer.

Skriv et svar

