Efterlyses: viden om Google Maps mashup muligheder

Jeg er i gang med at eksperimentere med mulighederne for at lave private kort med Google Maps, men jeg savner en måde at uploade 300+ adresser ad gangen, så jeg slipper for at sidde og lave hver enkelt pin på kortet manuelt.

Hvis du kender til en metode, et program eller noget mashup software, der fx kan tage adresser fra et Excelark og eksportere dem alle over på et Google Map, vil jeg rigtig gerne høre fra dig!

6 svar til Efterlyses: viden om Google Maps mashup muligheder

  1. codegirl.dk siger:

    Jeg har et rubyscript der kan tage en csv fil og geocode adresserne i den. CSV filer skal være på formatet:

    Kulturhuset, teatersalen;Stavnsholtvej 3;3520 Farum

    Jeg skal gerne sende dig scriptet, men det kræver altså at du ved hvordan man bruger en kommandolinie og har Ruby installeret. Jeg omtaler det iøvrigt i disse posts:

    http://codegirl.dk/?s=valgsteder

  2. Jesper siger:

    @codegirl.dk

    Tak for dit prompte svar! Hvor er det dejligt, at man bare kan spørge efter hjælp og så få det. Men jeg er nødt til at stille lidt dumme spørgsmål.

    Jeg har mine 300+ adresser i et almindeligt Excel-ark. Det er, så vidt jeg ved, beslægtet med CSV-formatet, er det ikke? Kan man konvertere Excel til CSV?

    Jeg har læst dine posts, du linkede til, men blev ikke forfærdeligt meget klogere. Jeg aner desværre intet om Ruby eller hvordan man bruger det. Men det er måske til at sætte sig ind i, selv hvis man ikke er teknisk anlagt?

    Jeg er ikke ude på at geotagge noget (sådan som jeg har forstået geotagging). Jeg har en liste med 300+ adresser over hele Danmark, som jeg gerne vil have en visuel præsentation af spredningen af. På den måde minder det meget om dit valg-sted projekt.

  3. codegirl.dk siger:

    Hej Jesper

    Hvis du sender mig excel-arket kan jeg godt generere en kml fil til dig. Du skal dog være opmærksom på at google maps ikke viser mere end 20 steder ad gangen, men du kan loade filen ind i google earth og kigge på dine data hvis det er det du vil.

  4. Jesper siger:

    @ jbk

    Tak for linket Jakob! Det ser spændende ud – og faktisk til at gå til for en teknologi-neanderthaler som mig🙂.

    Mvh
    Jesper

  5. Fact: 99% of all articles and website content online is regurgitated and rewritten material from some original piece of literary or artistic work.. . So, isn’t it true about web content copyright that as long as you reword or rewrite a piece of content from a site’s copy online, then it’s not theft or copyright infringement?.

Skriv et svar

