Kløgtig detektiv-leg som PR-gimmick for ny bog

Det er så dejligt forfriskende, når nogen finder på en underholdende og aktiverende ny måde at lave traditionel produkt-PR på. Forleden faldt jeg over denne tekst på hjemmesiden for FDB’s blad Samvirke:

Vil du være internet-detektiv?
 
Samvirke har modtaget denne ansøgning. Men før vi eventuelt kalder ansøgeren til samtale, vil vi gerne vide lidt mere om ham. Derfor beder vi dig om hjælp. Svar på så mange af de nedenstående spørgsmål som muligt og mail svarene til: detektiv@samvirke.dk – senest 15. maj.

 

7. april 2008

Ansøgning:
Personalechef hos Samvirke
Jeg kan gøre Samvirkes redaktion til Danmarks sjoveste arbejdsplads.

Jeg er en rigtig god formidler, empatisk, lyttende og humoristisk med et stort ”drive”. Jeg trives med strategisk tankegang på både kort og langt sigt. Jeg er initiativrig og kan bevæge mig rundt på alle niveauer i virksomheden.

Igennem min mangeårige beskæftigelse inden for arbejdsområdet har jeg opnået en yderst relevant erhvervserfaring i forhold til jobbet hos jer.



Jeg ser mig selv som en meget udadvendt, social og motiverende person. Alt sammen kvaliteter, som jeg også kan anvende i en stilling hos jer. Jeg mener også selv, at jeg har stor indsigt i både mine stærke og svage sider.

Hermed tillader jeg mig uopfordret at søge stillingen som personalechef hos Samvirke, og jeg vil se frem til en opfølgende samtale, hvor jeg kan uddybe mine tanker om redaktionens fremtid.

mvh
P. Antonakakis

Vil du være internet-detektiv
Hvad er P. Antonakakis’ fulde navn?
– Hvad hedder hans firma?
– Hvem er han gift med?
– Har han børn?
– Hvilken rolle spillede han i novellefilmen  Drengen og englen?
– Hvad har han skrevet om Konstantinopel?
– Hvor i USA har han studeret?
– Hvor bor han i dag?
– Hvor mange kvadratmeter er hans lejlighed?
– Ekstra: Hvad kan du ellers finde om ham? 

HUSK!
-Ikke alt, hvad du finder på nettet, er sandt!

Blandt de indsendte svar trækker vi lod om ti eksemplarer af bogen Find det på nettet, der er udgivet på forlaget Ajour

Det ser måske løjerligt ud, men det er selvfølgelig en teaser for bogen, der udloddes som præmie. Og jeg synes faktisk, at det er rigtig smart fundet på, fordi det tager udgangspunkt i produktets natur. Konkurrencen belyser netop de ting, man har brug for at vide, for at blive en dygtig web-researcher, hvilket er de emner, som bogen altså dækker. Dermed bliver man gennem deltagelse i konkurrencen opmærksom på sine egne research-svagheder og inspireret til at læse bogen. Rasende smart fundet på!

Jeg elsker sådan nogle udfordringer, så jeg er så småt ved at researche mig frem til P. Antonakakis. Hvad jeg finder ud, poster jeg her på bloggen d. 16., og så kan du jo sammenligne med, hvad du selv fandt frem til.🙂

God pinse!

Skriv et svar

