Ugens ord: Twitter

Det virker lidt som om, at Twitter den sidste uge har presset sig på, for at det skulle blive dens tur i Ordbogen over sociale/digitale medier.

For nogle dage siden skrev Søren Storm Hansen på dSeneste på nettet et super spændende indlæg om, hvordan almindelige menneskers brug af bl.a. Twitter slår nyhedsmedierne på både hastighed og aktualitet i en række situationer. Virkeligt tankevækkende for os, der følger medieudviklingen med professionel interesse.

I fredags skrev Kim Elmose på Politiken så en spændende artikel om Twitter og Jaiku, der forklarer, hvordan de sociale netværk også rykker på mobilerne og ikke kun findes på computeren.

Og her til aften læste jeg så Tara Hunts fede opskrift til, hvordan virksomheder kan få en masse ud af Twitter – super inspirerende!

Mine norske kolleger i GCI Communique har været på Twittervognen længe og været på nakken af mig for ikke at følge med🙂 så nu må der gøres noget ved sagen. Derfor er denne uges ord: Twitter.

Jeg vil se på Twitter og de relaterede tjenester og services Twitlinks og Tweetmeme, og vil prøve at oprettet en aktiv Twitter konto, så I kan følge, hvordan det går.

Følg med – her på bloggen og i ordbogen, hvor opslag dukker op, når eksperimenterne er færdige!

3 svar til Ugens ord: Twitter

  1. mortensaxnaes siger:

    Lad mig først og fremmest sige, at det er fedt at der kommer lidt fokus på Twitter i Danmak. Sidder selv i San Francisco og her er brugen af Twitter meget udbredt, på trods af, at konceptet med Free SMS ikke er ret udbred.
    Når jeg er til konferencer og meetups omkring sociale medier, så er Twitter en integreret del kommunikationen. I går var jeg til en Startup camp, hvor Brian Solis ( social media evangelist ) havde sin lapto ved siden af sig og fulgte med i dialogen på twitter. Dvs at folk kommenterede og stillede spørgsmål til emnet over twitter. Det samme gjorde sig gældende på Web2.0 konferencen, hvor Jeremiah Owyang opfordrede os til at komme med spørgsmål over twitter.

    Set ud fra et marketing og PR perspektiv, så er der kæmpe uligheder i Twitter. Der er efterhånden en del tools på markedet, der gør det muligt at overvåge kommunikation på twitter og derved få et overblik over hvad folk taler om. Det bliver brugt af en del virksomheder herover til at lave markeds research og til at tage aktiv del i dialogen med ens brugere.

    Jeg vil anbefale, at du kigger på friendfeed, hvis ikke du kender det allerede. Det er en social media aggregator, hvor du kan samle alle dine ralationer et sted-. Twitter, facebook, RSS…. Fantastisk tool og meget addictive.

  2. Helene siger:

    Jeg er stadig en simpel novice på området; men jeg twitter altså også.

  3. Jesper siger:

    @Morten:

    Tak for input! Jeg kender og bruger allerede FriendFeed på min Facebook profil til at følge med i hvad et par venner og kolleger bogmærker på del.icio.us, skriver om på deres blogs, poster på Flicker og YouTube osv. Det er et dejligt nyttigt lille værktøj.

    Det lyder spændende med dine erfaringer med Twitter i brug i virksomheder. Det håber jeg, at du vil skrive om på din blog – den er rigtig god!

    @Helene

    Tak for dit input – linket i dit navn er desværre i stykker, så jeg kunne ikke komme ind på din side og læse nærmere, men jeg vil meget gerne høre mere om dine erfaringer med Twitter.

    mvh
    Jesper

Skriv et svar

