Ugens ord: YouTube

I dagens udgave af Berlingske Magasin (s. 4-5) kan man læse denne historie, der handler om, hvordan filmauditions via YouTube så småt breder sig fra USA til vores del af verden. Håbefulde amatørskuespillere uploader videoer af sig selv i forsøget på at nå frem til det store lærred.

Og det er langt fra det eneste eksempel på, hvordan video-portalen YouTube i stigende grad har indflydelse på vores liv og hverdag. Ifølge Wikipedia bliver der set over 100 millioner videoklip hver dag på portalen – og der kommer dagligt over 50.000 nye til! Derfor er denne uges ord YouTube.

Resten af ugen vil jeg blogge om YouTube i forbindelse med fx virale kampagner, YouTube-tv, YouTube anvendt i markedsføring og PR, og YouTube som udtryksmiddel for helt almindelige mennesker og forbrugere. Alle indlæg vil løbende samle sig som et opslag og cases i min ordbog over sociale/digitale medier.

Jeg håber, at du vil læse med og stille spørgsmål eller sende kommentarer.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: