Hvilken slags digital forbruger er du?

Forleden kunne man i Dagbladet Børsen læse, hvordan analysefirmaet Myresearch nu har fået segmenteret os danskere i fem forskellige grupper ud fra vores digitale forbrugsvaner. Nyheden blev også omtalt hos Markedsføring.

De fem segmenter er “practical spectators” (40 %), “old schoolers” (5 %), “digital living” (11 %), “social seekers” (11 %) og “information lovers” (32 %).

Du kan læse mere om undersøgelsen bag segmenteringen og Myresearch’s “Digital Readyness Index (DRI)” her. Der står ganske vist i præsentationen, at den er fortrolig, men den ligger altså på Myresearch’s egen hjemmeside🙂.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: